اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دولت باید درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین را صرف دهک‌های پایین کند

نماینده مردم فریدن در مجلس گفت: دولت باید درآمدهای حاصل از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین را در همان محل‌هایی که وعده داده صرف کند.

دولت باید درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین را صرف دهک‌های پایین کند

اکبر ترکی نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به دنبال اجرای طرح افزایش قیمت بنزین از سوی دولت اظهار داشت: با توجه به ورودی که مقام معظم رهبری در این زمینه داشتند و فرمایشاتی که بیان کردند، به هر شکل تکلیف مردم را روشن کردند که در چه جایگاهی باید قرار بگیرند و با اغتشاشگران همراهی نکنند، همچنین تکلیف مسئولین و مجلس را هم به شکلی روشن کردند که در چه مسیری باید حرکت کنند. 

وی افزود: از طرفی رهبری فرمودند ما به تصمیمی که در سران سه قوه انجام شده است اطمینان داریم، لذا به خاطر مشکلات و تحریم‌ها، تصمیمات یک سال دیگر و یا شاید هم بیشتر مشخص شد. مقام معظم رهبری سران قوا را موظف کردند تا کار کارشناسی انجام دهند.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از آنجایی که مقام معظم رهبری فرمودند باید کلیات این طرح را بپذیریم و قبول کنیم؛ ما روی کلیات آن حرفی نداریم اما چند مبحث مطرح است که یکی از آنها زمان اجرای این طرح است.

ترکی با بیان اینکه زمان اجرای طرح افزایش قیمت مناسب نبود، افزود: دولت در روند اجرای طرح یک شتابزدگی داشت، به هر حال دولت باید یک تأمل در این خصوص داشته و مشورتی با مجلس می‌کرد.

وی همچنین تصریح کرد: دولت باید مقدمات آماده‌سازی روحیات مردم و جامعه و اجتماع را از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها انجام می‌داد که این اتفاق نیفتاد؛ باید اصل مسئله برای مردم باز می‌شد و ابعاد مختلف درآمدهای حاصل را که کجا می‌خواهند خرج کنند و به چه شکلی باشد و چه نتایجی می‌تواند داشته باشد به صورت کامل تشریح می‌شد، در این صورت می‌توانست کارساز باشد.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای همچنین خاطرنشان کرد: در خود این تصمیم هم می‌توانستند کارهای دیگر هم انجام دهند،‌ مثلا می‌توانستند بنزین همگانی را از یک‌هزار تومان پایین‌تر بیاورند نه اینکه افزایش دهند، مثلا تا 750 تا 500 می‌گفتند و افراد سطح پایین جامعه نیز برایشان جا می‌افتاد که هوای مردم ضعیف را بیشتر دارند. بعد آن عدد و رقم بالا به هر حال همه آن مسائل پایین را جبران می‌کرد که بتواند کار را انجام دهد. 

وی خاطرنشان کرد:‌ اکنون وقتی مقام معظم رهبری فرمودند و قرار شد همه حمایت کنند، چند حرف وجود دارد، یکی اینکه با قاطعیت نیروهای نظامی و انتظامی و ارتش باید با اخلالگران و اغتشاشگران برخورد کنند، چرا که اینها با امنیت کشور و اموال بیت‌المال و اموال شخصی مردم و جان و مال مردم مبارزه می‌کنند و آنها را مورد تعدی قرار می‌دهند. 

ترکی بیان کرد: به هر حال باید پول‌ها و درآمدهایی که حاصل از اجرای این طرح به دست می‌آید، در همان محل‌هایی که دولت وعده داده است و در دهک‌های پایین جامعه خرج شود و در حقیقت دولت به وعده‌های خود در این زمینه عمل کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول